Zawód – Influencer

Wierzcie mi lub nie, ale często dostaję wiadomości, w których prosicie o pomoc w rozkręceniu profilu i zdobyciu większej ilości obserwujących. Zadaję Wam wtedy pytanie: “w jakim celu chcecie to zrobić?”
Jest to podstawowe pytanie, na które odpowiedź powinniście znać, bo tylko wtedy jesteście w stanie ruszyć dalej.

Co zrobić, aby trafić do większej ilości osób, a co za tym idzie, zwiększyć ilość osób Cię obserwujących? Po pierwsze określić temat, w klimacie którego będziecie działać. Profile “o wszystkim” są tak naprawdę profilami “o niczym”. Nie ważne czy będzie to kulinaria, moda, zwierzęta, przyroda czy macierzyństwo. Ważne, żeby był to temat, w którym będziesz czuła się jak ryba w wodzie, bo tylko wtedy będzie to autentyczne dla odbiorców.

Mam to! Co dalej?

Jeśli już okreslisz temat, w którym chcesz się rozwijać uporządkuj swój feed (potocznie zwany tablicą). Usuń z niego zdjęcia, które nie pasują do Twojej nowej tematyki. Spraw, aby to, co publikujesz było atrakcyjne dla osób oglądających Twój profil.

Zdjęcia

Zdjęcia powinny być ciekawe, przejrzyste, dobrej jakości oraz utrzymane w podobnej kolorystyce lub podobnym stylu. Poniżej zamieszczam przykłady dwóch kont, abyś miał/a możliwość zobaczyć o czym mowa.

Jak sprawić, aby zdjęcie nabrało fajnego klimatu? Zabaw się programem do obróbki zdjęć. Niżej podam Ci listę moich ulubionych programów, dzięki którym nawet ze zwykłego zdjęcia zrobisz dzieło sztuki! Nie czekaj dłużej! Zacznij już teraz!
Pomogą Ci w tym Mini Poradniki, które dla Ciebie przygotowałam. Dowiesz się w nich jak ciekawie przerobić zdjęcie. Zapisz się do Newsletter’a i pobierz je zupełnie ZA DARMO!

*PicsArt
*Snapseed
*Lightroom
*Pixrl
*VSCO

Ilość czy jakość?

Czy spotkałaś się już z sytuacją, w której profil, który obserwujesz miał bardzo dużą liczbę followersów a pod zdjęciami niewielką ilość polubień? Albo podobnie… Tysiące polubień pod zdjęciem a niewielką ilość komentarzy?
Najprawdopodobniej nie uzyskał tych liczb uczciwie. W internecie dostępnych jest wiele ofert, w których można kupić obserwatorów albo polubienia pod danym zdjęciem. Istnieją również tzw. grupy wsparcia, dzięki którym zdobywa się lajki i follow. W pierwszym przypadku to w większości boty lub konta zagraniczne. W drugim zasada f4f i l4l, czyli obserwacja za obserwacje albo polubienie za polubienie. I to wszystko bez względu na jakość czy treść publikacji. Ani jedna, ani druga nie jest naturalna i nie sprawi, że Twój profil nagle  stanie się popularny. Pierwszą kosztuje pieniądze a druga czas, który jest jeszcze cenniejszy. Każdy ma jednak prawo do działań zgodnych z jego przekonaniami.

Kolejnym sposobem na zdobycie większej liczby follow jest organizowanie rozdań. Z pewnością niejednokrotnie brałaś/eś już w nich udział. Jednym z wielu warunków, które przeważnie trzeba spełnić jest właśnie obserwowanie danego konta. Pamiętajcie tylko, że osobie, która bierze udział w takim rozdaniu zależy na nagrodzie a nie na “byciu z Tobą na bieżąco”. Nie ma gwarancji, że po zakończonym konkursie wciąż z Tobą zostanie.

Daj się zauważyć!

Jeśli chcesz zostać zauważony przez innych – lajkuj i komentuj! To najlepszy sposób na zwrócenie na siebie uwagi. Nie rób tego jednak bezmyślnie, bo możesz zostać uznany za spamera a insta nałoży na Ciebie tymczasową blokadę. Ludzie, którym lajkujesz zdjęcia chętnie odwdzięczą się tym samym! (pod warunkiem, że Twoje publikacje są równie atrakcyjne)

Oznaczaj

Instagram daje prawo do oznaczania kont. Wykorzystaj to i oznacz na zdjęciu firmy, których produkty są widoczne na fotce. Jeśli spodoba im się Twoja fotografia być może udostępnią ją u siebie (może nawet zaproponują Ci współpracę!).
Możesz oznaczać również grupy tematyczne oraz miejsca, w których robione było zdjęcie!
Poruszaj ważne tematy i oznaczaj w opisach osoby, które zainspirowały Cię do danej tematyki. Być może połączycie swoje siły, co wpłynie na wzajemną promocję.

Meritum

Większe grono aktywnych odbiorców zachęca firmy do nawiązywania współpracy. Największą popularnością cieszy się barter. Oznacza to nic innego, jak otrzymanie darmowych towarów w zamian za polecenie ich w SM. W większości przypadków nie wiąże się to z zawarciem jakiejkolwiek umowy pisemnej.
Kolejną formą współpracy są płatne kampanie. Wtedy jasno określone są warunki zawarte w kontrakcie podpisanym przez obie strony.

Jak zacząć współpracę jako influencer?

Jest wiele portali, na których możesz zarejestrować się jako twórca, napisać CV, kilka słów o sobie i czekać na zlecenia. Możesz też sam/a próbować sił pisząc do firm (rób to tylko wtedy, kiedy masz pewność, że Twój profil jest atrakcyjny dla obserwatora. Nie bądź nachalny/a)

Zawód – Influencer. Czy istnieje coś takiego? Jasne! Może wydawać Ci się, że “praca na instagramie” jest prosta, szybka i błaha. Jednak nikt, kto nie spróbuje systematycznej publikacji ciekawych treści w mediach nie powinien sarkastycznie się wypowiadać. Praca na instagramie (i innych SM) kosztuje mnóstwo czasu, podobnie jak każda inna. Postaram Ci się zobrazować to, co mam do przekazania. Po otrzymaniu produktów firmy X zobowiązana/y jesteś do publikacji w określonym terminie. W tym czasie musisz zadbać o to, aby wykonać dobrej jakości zdjęcia, ukazujące produkt firmy X z jak najlepszej strony. Wypadałoby go również wcześniej przetestować, aby wydać na jego temat rzetelną opinię. (Pamiętaj, że ludzie, którzy Cię obserwują liczą na Twoje zdanie a nie definicję skopiowaną ze strony internetowej producenta!)

Zdarza mi się otrzymać atrakcyjną ofertę współpracy lecz zupełnie niepowiązaną z tematyką moich publikacji. Jestem wtedy zmuszona odmówić wzięcia udziału w kampanii. Nie chciałabym stracić na autentyczności i otrzymać statusu “tablicy reklamowej”.

Istnieją firmy, z którymi jestem powiązana “na stałe”. Staram się być godnym ambasadorem i oprócz rekalamy oraz recenzji ich produktów idę o krok dalej – biorę czynny udział w tworzeniu nowości. Czasami całej kolekcji.

Zdarzają mi się wciąż jednorazowe współprace. Wtedy staram się tak dobierać produkty do reklamy, aby nie przypominały tych, które miałam okazję do tej pory promować.

Nie sprzedaję rzeczy, które sama dostaję. Negatywnie odbieram osoby, które w poniedziałek polecają świetne działanie kremu X, tylko po to, żeby we wtorek na story sprzedać ten krem razem z całym zestawem. Wolę szczerą opinie na temat produktu a nie słowa, na których wypowiedzenie umówiłam się z reklamodawcą. To jest słabe i nieszczere.

Jeśli masz ochotę spróbować swoich sił jako influencer polecam Ci te 2 konta, dzięki którym sama na temat instagrama wiele się nauczyłam.

Nie pozostało mi nic innego, jak życzyć Ci powodzenia!
Jeśli podobał Ci się ten artykuł i uznasz go za pomocny podaj go dalej!

Share: