Zdrowe Łakocie

Nie wiem dlaczego przyjęło się, że każde dziecko kocha słodycze. Liana zdecydowanie bardziej woli gołąbki babci Krysi, rosół babci Beatki i pierogi prababci Jadzi. Serio… Widzieliście kiedykolwiek moje dziecko z czymś słodkim?  Biszkopcik! To jest jedyny “łakoć”, który jej smakuje. Zdecydowanie częściej sięga po owoce (borówkę, malinę lub poprzeczkę). I ja się z tego powodu bardzo cieszę. Na porcję cukru przyjdzie jeszcze pora i nie będę jej niczego zabraniać. Wszystko z głową oczywiście. Mimo tego, że Lili za słodyczami (jeszcze) nie przepada przygotowałam dla Was zbiór kilku zdrowych odpowiedników, które mogą okazać się fajna alternatywą dla łakoci w Waszych domach a podając je dzieciom możecie zachować czyste sumienie.

Pierwszym z nich jest krem orzechowo – czekoladowy. Do jego wykonania potrzebujecie:

Awokado
Banan
1 płaska łyżeczka kakao
1 łyżeczka oleju z orzecha włoskiego (Oleje Milo) lub masła orzechowego
(opcjonalnie erytrytol do smaku)

Wszystkie składniki umieszczamy w wysokim naczyniu i mielimy je blenderem. Gotowe!

Ciasteczka z kleiku ryżowego, które uwielbiamy wszyscy. Rzadko kiedy zostaje ich na drugi dzień. Przeważnie zjadamy je jeszcze zanim ostygną. Przepis jest prosty. Do dzieła!

200g kleiku ryżowego
4 jajka
Kostka masła
Laska wanilii
Pół łyżeczki sody oczyszczonej
Pół szklanki słodu (erytrytol)

Opcjonalnie:
Konfitura domowa
wiórki kokosowe

Masło rozpuszczam w garnuszku razem ze słodem. Po ostygnięciu dodaję resztę składników. Ugniatam w jednolitą masę. Z masy robię kuleczki. Układam na blaszce w foremkach do muffinek i piekę 15 minut w 180’C.
Po wyciągnięciu z piekarnika powinno przeczekać się, aż ciastka troszkę ostygną, jednak my nie potrafimy tego zrobić. Można przełożyć konfiturą i maczać w wiórkach kokosowych!

Tarkowaną marchewkę z jabłuszkiem wszyscy znamy. Warto jednak pamiętać, że witaminy A, D, E, i K rozpuszczają się tylko w tłuszczu. Podawanie ich bez jego dodatku nie bardzo ma sens. Warto więc taką owocowo – warzywną przekąskę wzbogacić o łyżeczkę dobrego oleju.

Średnia marchew
Jabłko
Łyżeczka oleju lnianego (Oleje Milo)

Marchew i jabłko tarkujemy na małych oczkach. Dodajemy łyżeczkę oleju. Mieszamy i zajadamy!

Placuszki bananowo – kokosowe. (idealne na śniadanie)
Jajko
Banan
Łyżka mąki kokosowej (Oleje Milo)
Masło kokosowe

Jajko i banana blenduję w wysokim naczyniu. Dodaję mąkę i całość mieszam do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy na 10 minut do lodówki. Smażę na delikatnie rozgrzanym maśle kokosowym.

Do użytych przeze mnie przepisów wykorzystałam produkty firmy Milo. To polskie wyroby stworzone z myślą o miłośnikach zdrowego i aktywnego trybu życia. W ich sklepie znajdziecie takie produkty jak: oleje, mąki z nasion roślin oleistych, pestki, bakalie, nasiona i owoce liofilizowane. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z asortymentem sklepu. Sprawdź TUTAJ.
Warto również odwiedzić ich profil na INSTAGRAMIE. Znajdziecie w nim wiele inspiracji na zdrowe i pyszne posiłki, również dla dzieci.

P.S. Jajka w przepisach możecie zastąpić roztworem siemienia lnianego z wodą.

Jeśli podobają Ci się przepisy zostaw komentarz. Będzie mi bardzo miło!
Jesteś w posiadaniu ciekawej receptury na swoje, zdrowe łakocie? Podziel się nią z nami!

Share: